It's a war in your bedroom. - dag1 spanien

Ja, Vi är nu inne på vår första dag här i Spanien. Stället vi bor på är ett litet område som kallas Mil Palmeras (tusen palmer).
Vi åkte från Skavsta airport (Nyköping) klockan 15.05 (mamma hade läst fel och först sagt 15.50 till oss, men det löste sig!). Flyget skulle ta ca 3 h och 35 min, men vi landade en kvart tidigare, och det var nog den klumpigaste landningen hittills! Massor av luftgropar var det också. Men när vi flög över Sverige, Danmark och norra Tyskland så var det inte ett moln, så vi satt och kollade på landskapen, till exempel så såg vi Öresundsbron!

Vi landade i alla fall i en stad som heter Alicante, sen så bar det av i hyrbil, 6 mil söder ut till Mil palmeras.
När vi kom fram hit till lägenheten så gick vi nästan på direkten ner till huvudgatan/resturanggatan, där åt vi på en Kinaresturang (ja, kinamat i Spanien!). Det var både billigt och jättegott! När vi ätit klart så bjöd resturangen oss på en flaska vin och de bjöd även mamma, pappa och Tobias på en typ av "snaps" av något jättesvagt persikovin, fast jag smakade aldrig, jag kade min cola! När vi kom tillbaka till lägenheten så packade vi upp, pratade ett tag sen så gick vi och la oss.

Idag när vi vaknade så spelade jag och Elias Yatzy, jag vann! 
Sen kom mamma och pappa hem, då åt vi frukost. Sen smörjde vi in oss och gick ner till stranden.
Det var helt underbart skönt!
Lagom mycket vågor, lagom värme i havet och underbart varmt på stranden!

Sen efter ett tag gick jag tillbaka hem, tog en dusch och klädde på mig.
När de andra kom hem så tog vi ett mellanmål, och sen så satte jag mig här.
Nu ska jag dock ut och fotade kattungarna med min kamera och pappa skriker något om ett dåligt vin som smakar gammal bäver. Mamma och Elias ska spela något spel, och jag funderar på att vara med!

Sen ikväll blir det att gå ut och äta igen och kanske ta en sväng förbi puben och ta någon drink (krossade jordgubbar med rivna mintblad!!!!)

Nu ska jag vara social :) 

Puss
Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

i'm back!

men inte du ;__;



kom heeeeeem! xD

2009-06-27 @ 23:26:14
Postat av: nellypellypäronpung!

det va jag i det förra inlägget xD

2009-06-27 @ 23:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0