Once again.

Måndag morgon, sitter redan i skolans datasal och funderar.
Det ligger ett par av skolans hörlurar brevid mig, vill lyssna på musik i spotify, men ena hörlurens "fluff" är borta. Vene.
Kollar ut genom fönstret, solen håller på att gå upp, ser 113 rulla in på skvallertorget. Kanske sitter det någon rolig på bussen? Kanske Marcus? Antagligen inte..men endå.
Folk springer fram och tillbaka över bron, bilar rusar åt olika håll. Morgontrafik, glad att jag inte sitter på bussen utan redan är här.
Der ser ut att kunna bli lite sol idag i alla fall, hoppas hoppas hoppas.
Mörkret tar musten ur mig.
Saknar våren och sommaren.
Saknar alla färger. Nu är det bara trist och grått.

Tillbaka in i datasalen igen.
Jag plus tre till här inne vid datorerna. Tangentbord som slammrar, datamöss som klickar. Ganska rogivande ljud faktiskt.

Första lektionen börjar på våningen över om ca 35 minuter, dags att öva mer på julspelet.
Vi måste få klart vårt manus, hoppas alla är pepp på det, annars lär det ju inte gå.
Måste läsa samhällsboken också, orkar inte. Ekonomi är ett hemskt ämne.
Får ta lunchen till det.

Ser lite mer folk från skolan vandra över bron på kungsgatan, undrar ifall det är några man kan prata med?
Det är ganska tyst här, vill vara social. Men det finns inte direkt någon att vara det med.
Vill ha en varm kopp te också, men orkar inte gå igenom hela skolan efter min kopp.
Duktigt Elin.

Nu gick det in en till i datasalen, men endå, vad tyst det är här inne.
Hur kan det vara så tyst när fem personer och tolv datorer är i samma rum?
vet inte.

Orkar inte vara så..poetisk? djup? funderande? längre.


Puss
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0