trött chica.

Var uppe till halv ett - ett och skrev filmanalysen igår. Nu är jag vaken igen och saknar min säng :(

Dock är det dags för min 30-dagarslista, så var så god!

Day 02- The meaning behind your Blog name

Okej, mitt bloggnamn är väldigt långt, komplicerat och svårt att uttala.
Men det finns en liten historia bakom'et.

Namnet kommer från två låtar från ett av mina favoritband, Blue October.
Det första ordet i namnet "fascinating" betyder som de flesta vet, fascinerande.
Ordet tycker jag rent allmänt är väldigt fint och kommer från låten "Sound of pulling heaven down"

Nästa ord är "amnesia" och på svenska betyder det minnesförlust.
Även detta är ett väldigt fint ord och jag älskar uttalet på det! "amneisha"
Detta ord kommer från en annan låt av Blue October, och den heter såklart "Amnesia"

Så allt som allt, betyder mitt blogg namn: Fascinerande minnesförlust.
Vilket är, enligt mig, lite roligt med tanke på att man skriver en blogg om bland annat känslor och händelser.



Nu vet ni alltså vad det är och var det kommer ifrån!

Pusssssss
ps, Om ni har dålig fantasi, och inte vet vad ni ska skriva för något, så är den här 30-dagarslistan en jättebra sak!
Den hittar ni längre ner i bloggen, i inlägget "lista" !

Kommentarer
Postat av: Ida & Hanna - Två prinsessors dagbok ♥

Godmorgon! :). Hoppas att allt är bra.



Gå gärna in på våran framgångsrika blogg och gissa på vilken världsberömd-kändis som Hanna haft sex med! De 5 första som svarar rätt får en länk :D



LÄNK: http://pappasguldkort.blogg.se/2010/november/ja-jag-har-legat-med-en-kandis-1.html

2010-11-15 @ 14:00:04
URL: http://pappasguldkort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0