Att kunna beskriva sig själv.

Här sitter jag, och söker jobb.
Jag tycker att det är ganska så kul att söka jobb faktiskt..speciellt efteråt.
Det är som vissa känner när de har köpt något, nån slags eurofi.
Man känner sig liksom, nöjd och hoppfull.
Men det är ganska så svårt att söka jobb, vilket är lite lustigt,
för jag har aldrig problem att uttrycka mig, varken i tal eller text.
Men just när det kommer till jobbsökande, så blir det svårt.
Jag har svårt att beskriva mig, vad jag är bra på.
Även om jag är bra på saker, så fastnar det liksom i huvudet.
Jag vet ju att i verkligheten så har jag en personlighet som är väldigt utåt och så.
Men jag undrar, om jag kunde beskriva mig själv lika färgglatt och sprudlande som jag oftast kan..
Jag undrar hur enkelt jobb hade varit då?
Ibland önskar man att jobbansökan kunde se rakt igenom mig och skriva sig själv.
Så mycket enklare.
Fast jag tycker om att skriva. Skulle vara kul att jobba på NT.
Men det är nog för sent nu.
Åter till skrivandet!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0